Opstart og indkøring

Som nyt barn i Troldehøj bliver man inviteret på besøg sammen med sin dagplejer.

Ved besøget kommer barnet på legepladsen, hvor de kan hygge og lege samt møde de andre børn og voksne i Troldehøj.

Forældre får tilsendt et velkomstbrev på E-boks, hvor nye forældre opfordres til at tage kontakt til børnehaven.

Derefter aftaler vi et møde, hvor forældre og barnets tætteste personale kan tale om opstarten i Troldehøj.

Vi vil fortælle om de forventninger vi har samt hvordan vi bedst muligt kan skabe en tryg opstart.

Det er meget forskelligt hvordan indkøringen foregår.

Forældre er altid velkommen til at være sammen med børnene over flere dage i korte tidsrum, hvis opstarten er lidt svær.

Det er meget individuelt hvad der er "den bedste opstart og indkøring", derfor vil vi tale med nye forældre og finde den bedste løsning, der passer til deres barn.