Forældresamarbejde

I Kornumgaard lægger personalet stor vægt på kontakten med børnenes forældre.

Personalet informerer forældre om, hvad børnene laver i børnehaven.

Vi ligger op til et forældresamarbejde præget af gensidig tillid, nærvær, involvering og engagement i forhold til børnenes trivsel og læring. konkret betydet det, at vi i vores samtaler altid har fokus på barnets trivsel hvor vi snakker sammen i en rolig og anerkende tone.

Vi ved at forældre kender sine børn bedst, vi ved også at børn påvirkes hjemme og i andre areaner som f.eks i børnehaven. derfor er vores tilgang til forældresamarbejdet, at vi kærligt og insisterende samtaler omkring hvordan barnet trives og udvikles hjemme og i børnehaven. vi ved, at barnets trivsel kun kan lykkedes såfremt både familie, de nære omsorgspersoner og børnehaven arbejder sammen omkring barnet i hver vores arena. Vores tilgang omkring familieliv er altid at forældre vil deres børn det bedste og gør sig umage. Vi anerkender at alle familier kan rammes af diverse udfordringer periodisk eller over lang tid. Dette kan påvirke børn og kan kalde på at vi inddrager andre faggrupper med fokus på at styrke barnet bedst muligt. Vi har et meget positivt og dygtigt samarbejde med det tværfaglige netværk i Brønderslev kommune. Vi anerkender også at barnets kontekst og børnesammensætningen i børnehaven har betydning for barnets trivsel Derfor er vi altid åbne for en snak om børnefællesskabet på stuerne.

For at opretholde et godt forældresamarbejde afholder vi årlige arrangementer i børnehaven, blandt andet:

• Forældremøder

• Arbejdsdage