Hvem er vi?

Hverdagen i Sct. Georgs gården tager afsæt i, at børn skal være glade, sjove, i leg, i lære og i live.

I Sct. Georgs gården er der plads til alle, hvilket er noget, vi prioriterer højt i den pædagogik der udøves i børnehaven.

Vi er en certificeret Sangglad institution. Det betyder at vi synger hver dag og bl.a. afholder en sangfestival for områdets børnehaver 1 gang om året.

Vi fokuserer på relations-pædagogik, så alle børn føler, at de bliver set, hørt og forstået.

Som barn i Sct. Georgs gården får man mulighed for at afprøve en masse forskellige tilgange til leg og læring.

Vi har fokus på motorik og bevægelse, både i vores sal og ude på vores legeplads.

Derudover har vi fokus på, at børn skal udvikle deres sociale og personlige kompetencer, imens de går i børnehaven

Samtidig arbejder vi med sprog og skoleforberedelse, og en væsentlig del af sammenholdet i børnehaven kommer af vores ugentlige samlinger hvor vi synger sammen, både børn og voksne.