Opstart

I Lærkereden er vi opmærksomme på, at det kan være udfordrende, spændende og omvæltende at starte i børnehave, fordi der er nye omgivelser og nye personaler, som barnet skal omgås. Derfor har vi fokus på at nye børn skal føles sig velkomne, set og hørt i børnehaven.

Al begyndelse kan være svært, derfor anbefaler vi, at du/I – hvis muligt - tilrettelægger det sådan, at dit/jeres barn har korte dage i opstartsfasen, så de mange indtryk kan bearbejdes.

Forud for opstart i Lærkereden har kommende børn og forældre mulighed for at besøg. Her vil forældre også få udleveret et stamkort, som skal udfyldes og returneres til personalet.

Opstartssamtale:
Når et barn har gået i Lærkereden i 2 måneder, vil forældrene blive inviteret til en samtale om, hvordan barnets opstart har forløbet. Derudover inviteres forældre også til en årlig obligatorisk forældresamtale.