Opstartssamtale

Forældre bliver inviteret til en samtale, når deres barn har gået i Lærkereden i tre måneder.

Til denne samtale tager personale og forældre om barnets hverdag i Lærkereden.

Det er især vigtigt for personalet, at forældre sætter ord på den oplevelse de har haft af opstartsforløbet. Samtidig er der mulighed for at personale og forældre kan tale om barnets fremtidige udvikling i Lærkereden.

Løbende samtaler

Udover opstartssamtaler bliver forældre inviteret til en årlig obligatorisk forældresamtale, hvor forældre og personale kan tale om barnets trivsel og udvikling.

I Lærkereden vil vi gerne skabe det bedst mulige samarbejde mellem forældre og personale, derfor prioriteres den daglige sparring, opstartssamtaler og forældresamtaler højt.

Kommunikation

I Lærkereden sættes stor pris på den daglige snak med forældre ved aflevering og hentning af børn.

Herudover bruger vi AULA som digitalt kommunikationsværktøj. På AULA orienteres om de aktiviteter, som børnene i Lærkereden deltager i, fx findes her månedsplaner, opslag omkring ture samt galleri mm.

Forældre kan få udleveret en folder omkring brugen af AULA ved besøg. Det forventes, at forældre orienterer sig på AULA, og er forberedt på planlagte aktiviteter.

AULA bruges også til beskeder mellem hjem og børnehave. Det er på AULA, at forældre har mulighed for at give besked til den pågældende stue, hvis fx et barn hentes af andre, holder fri, eller andet.

Forældrearrangementer
Der afholdes forældremøde årligt i september. Derudover afholdes årligt 1-2 arbejdsdag/aftener med deltagelse af forældre, samt familiearrangementer, som idrætsaften mm.