Forældresamarbejde

Opstartssamtale

Før et barn starter i Livstræet bliver forældre inviteret til en opstartssamtale, hvor vi taler om barnet og laver en aftale om barnets opstart i børnehaven.

Tre måneders samtale

Når barnet har gået i børnehaven i tre måneder tilbyder vi endnu en samtale.

Her vil dagsordenen være barnets trivsel og vi besvarer de spørgsmål I, som forældre har.

Fire års samtale

Når barnet fylder fire år tilbyder vi endnu en samtale, som ligeledes omhandler trivsel og udvikling.

Inden skoleindskrivning i december eller januar, vil i blive inviteret til en statussamtale.

Her taler vi om hvorvidt barnet er parat til skole samt barnets generelle trivsel.

Vi besvarer også på spørgsmål vedrørende SFO og skolestart.

Løbende samtaler

Vi er åbne for løbende samtaler, hvis der er behov for dette.

Ved alle samtaler vil personalet, i samarbejde med forældre, lave arbejdsopgaver for barnet som vi følger op på.

Det kan f.eks. være, at barnet skal øve sig i at vente på tur. Vi står altid til rådighed med vejledning.