Opstart og indkøring

Opstarten

Før et nyt barn starter i Sct. Georgs gården bliver forældre og barn inviteret til et for-besøg i børnehaven.

Her er der mulighed for at få en rundvisning, så forældre og barn kan se børnehaven og hilse på de voksne og de andre børn.

Personalet taler med forældrene om barnets opstart, dagsrytme og om de spørgsmål der er til hverdagen i børnehaven.

Vi arbejder for, at der hurtigt bliver etableret en god og positiv kontakt til barn og forældre.

For at gøre opstarten så tryg som muligt er forældre velkommen til at være med de første dage i børnehaven.

Det er også muligt, at barnet får nogle kortere dage i starten, fordi vi ved, at der er mange indtryk, der skal bearbejdes.

Allerede første dag aftaler vi sammen med forældre, det fortsatte opstartsforløb, så personalet kan give barnet den bedste start på den nye hverdag i Sct. Georgs gården.