Forældresamarbejde

Vi vægter et godt forældresamarbejde højt og vi er overbeviste om, at det udspringer af dialog mellem børnehave og forældre.

Derfor inviteres forældre til en opstartssamtale, tre-måneders samtale og en fire-års samtale.

Opstartssamtale

Opstartssamtalen bliver afholdt før barnet starter i børnehaven.

Her taler personale og forældre om hvordan forældrene forestiller den bedst mulige opstart.

Vi taler også om de forventninger man som forældre har til hverdagen i Sct. Georgsgården.

Tre måneders samtale

Tre-måneders samtalen bliver afholdt når barnet har gået i Sct. Georgsgården i ca. tre måneder.

Ved denne samtale er der særligt fokus på barnets trivsel og udvikling i børnehaven.

Fire års samtale

Fire-års samtalen bliver afholdt når dit barn fylder fire år. Ind for denne samtale laver personalet en trivselsvurdering TOPI, som sendes til forældrene og er udgangspunkt for samtalen.

Ved denne samtale er der ligeledes fokus på barnets trivsel og udvikling.

Fem års samtale

Fem-års samtalen bliver holdt i august-september når barnet bliver ældstegruppebarn.
Indfor denne samtale laver personalet en trivselsvurdering TOPI, som sendes til forældrene og er udgangspunkt for samtalen. Dette er en samtale hvor vi sammen ser på den kommende overgang til førskolegruppe. Vi aftaler hvad vi i fællesskab vil arbejde med for at gøre overgangen så god som vi kan.