Hvem er vi?

Galaksen er en integreret børnehave, der har fokus på en tryg og forudsigelig hverdag for det enkelte barn.

Alle børn i Galaksen kender det personale, der er i huset og omvendt kender personalet de børn, som går i vuggestuen og børnehaven.

Galaksen er stueopdelt med fast personale, men i dagligdagen samarbejder vi på tværs af børnegrupper, hvilket medfører at alle børn bliver trygge ved det personale, som arbejder i huset.

Centralt for den pædagogik, personalet udøver er, at der tages udgangspunkt i det enkelte barn, at barnet mødes med anerkendelse og at personalet forholder sigtil barnets ressourcer og nærmeste udviklingszone.

Dette er med til at understøtte barnets tryghed, hvilket er en forudsætning for trivsel, læring og udvikling.

Derudover har vi fokus på at skabe gode relationer før børnene i vuggestuen og børnehaven.

Derfor er vores udgangspunkt altid, at det er det personale, der er ansvarlige for relationen til børnene hvilket betyder, at det er den voksne som skal justere sig i forhold til barnet.

Vi vægter den gode omgangstone og ser os selv som gode rollemodeller.

Derudover er leg i centrum og vi fokuserer på at skabe omgivelser, der gør, at barnet har mulighed for at fordybe sig i leg.

Vi forholder os også til hvordan det enkelte barn trives og udvikles i børnegruppen.