Opstart og indkøring

At hjælpe børnene med at danne gode relationer, er det største fokuspunkt i Livstræet.

Derfor bruger personalet den første tid, efter et nyt barn er startet, på at lære barnet rigtig godt at kende.

På den måde kan personalet hjælpe barnet med at skabe gode relationer til andre børn i børnehaven,

Efter barnet har gået i Livstræet i 3 måneder inviterer vi forældre til en samtale, for at høre hvordan forældre og barn oplever børnehaven.

Samtidig kan personalet fortælle om barnets trivsel i børnehaven.

Stueopdeling

Livstræet består af 3 stuer; Kvisten, Spiren og Kronen.

Når et barn starter i Livstræet begynder barnet i Kvisten eller Spiren.

Barnet bliver efterfølgende fast tilknyttet til en af disse to stuer, hvor barnet går ind til det sidste år i børnehaven.

Det sidste år vil barnet blive flyttet il Kronen, som er en gruppe for børnehavens ældste børn.

Når barnet er en del af Kronen, er det en anderledes hverdag barnet får, fordi der her er fokus på skoleforberedende aktiviteter.

velkomstfolder.pdf

Shape Created with Sketch.