Fra hjem til vuggestue

Når et barn skal starte i vuggestuen, inviteres forældrene til at deltage i legestue én formiddag om ugen i op til 6 uger før starten. På denne måde lærer personalet og forældrene hinanden at kende. Barnet bliver bekendt med de voksne, og vores er faring er, at når forældrene er trygge i afleveringen, så smitter det positivt af på barnet.

Fra vuggestue/dagpleje til børnehave

Når et barn skal gå fra vuggestuen til børnehaven, laver vi i perioden op til en overlevering, hvor barnet er på besøg på sin nye stue flere gange, både sammen med en voksen fra vuggestuen, men også kun sammen med de voksne i børnehaven. Vi holder en overleveringssamtale med børnehave, vuggestuen og forældrene, for at blive bedst muligt klædt på.

Når vi modtager børn fra dagplejen, modtager vi en overgangsbeskrivelse gennem Hjernen og Hjertet, og vi får besøg af dagplejer, samt barn og forældre. Vi anbefaler altid en start med korte dage, således at barnet kan indtage sin nye hverdag i små bidder.

Fra børnehave til skole

Ved overlevering til skolen følger vi rammebeskrivelsen for overgange til skolerne i Brønderslev kommune. Vi laver overgangsbeskriveler gennem Hjernen og Hjertet. Rammebeskrivelsen findes på Brønderslev kommunes hjemmeside.